در محیط کارتان سالم بمانید

 آیا می دانید که نشستن طولانی مدت می تواند بر سلامتی شما تاثیر بگذارد؟ اگر شما کارمند پشت میز نشین هستید، پس با این مشکل مواجه هستید.در اینجا چند نکته برای حفظ سلامت شما در محیط کار را شرح می دهیم.

1-    برنامه غذایی و یک میان وعده ی سالم را برای خود تهیه کنید

آماده سازی یک میان وعده ی سالم در خانه به شما کمک می کند که در طول روز سالم بمانید. از میان وعده های سالم می توان به قطعاتی از هویج و هوموس یا یک مشت آجیل و دانه ها، و یا تکه های کوچک میوه اشاره کرد. میان وعده ای را انتخاب کنید که برای شما و محل کارتان مناسب باشد.

2-    میز قابل تنظیمی را تقاضا کنید

چرا برای انجام وظایفتان از یک میز با قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده نکنید؟ میز قابل تنظیم به شما این فرصت را می دهد که در طول ساعات کار خود بتوانید بخشی از زمان را در حالت ایستاده بسر برید یا در حالت ایستاده در حین کار ورزش کنید.

3-    هر ساعت از جای خود بلند شوید و به اطراف حرکت کنید

اگر یک میز قابل تنظیم ندارید در تقویم رومیزی یا ساعت تلفن خود، یک علامت یا آلارم تنظیم کنید که به شما یادآوری کند در هر ساعت زمانی را بایستید و یا در اطراف دفتر کار خود راه بروید.

4-    آب بنوشید

یک بطری یا شیشه ی آب روی میز خود داشته باشید، آب به شما كمک می كند تا كمتر غذا و تنقلات بخورید و نوشیدن مقدار زیادی آب شما را مجبور می کند كه بلند شوید و به دستشویی بروید. این به شما کمک خواهد کرد که حرکت کنید و هشیار بمانید.

5-ورزش قبل از کار و استفاده از پله ها

سعی کنید تمرینات ورزشی را در صبح انجام دهید. لازم نیست که در ورزشگاه حضور داشته باشید، می توانید به راحتی از پله ها استفاده کنید یا یک ایستگاه از محل کار خود جلوتر پیاده شوید یا اتومبیل خود را در محل دورتر از دفتر کارتان پارک کنید.

6-زود بیدار شوید

سعی کنید شب کمی زودتر به رختخواب بروید و چند ساعت قبل از شروع ساعت کار خود بیدار شوید. راه رفتن در اطراف خانه یا رسیدگی به باغچه و یا رفتن به طبقه پایین کمک می کند تا جریان خون و اکسیژن بیشتری وارد بدن شما شود.

منبع:

https://www.diabetesaustralia.com.au/news/15627?type=articles